Otázky a odpovědi

 Často kladené otázky

Chtěli bychom se připojit k Internetu, ale vůbec nevíme jak na to, jestli to půjde ...

Neváhejte nám zavolat, nebo napsat email, rádi vám vše vysvětlíme. Internetem pokrýváme většinu Brna.
Proměření signálu provádíme nezávazně a zdarma. Stačí si s námi domluvit termín.

Jaké lokality pokrýváte?

Celá Morava. Nejnověji pokryté lokality jsou: Česká u Brna, Lelekovice, Brno – Komárov, Mokrá Hora.

Chtěli bychom do firmy garantovanou linku

Neváhejte nám zavolat, technickou prohlídku u vás provedeme zdarma, včetně vypracování podrobné cenové nabídky. Nabízíme kvalitní a cenově dostupné připojení v profesionálních frekvenčních pásmech 10GHz a více.

Co když nastane problém? Připojení k Internetu vypadává, něco mi přestalo fungovat ...?

K dispozici je mobilní telefonní linka (viz. Kontakty), a dále pak pevná linka do kanceláře.
Veškeré problémy nahlášené telefonicky nebo i SMS (doporučujeme) řešíme obratem, drtivou většinu z nich vyřešíme do 10 minut. Do SMS se nezapomeňte podepsat 🙂
Pokud jde o závadu složitější, a nelze opravu provést ihned, je zákazníkovi sdělen alespoň odhadovaný den opravy.
Nově nabízíme i automatizovanou SMS službu: pošlete SMS v přesně daném tvaru na servisní mobilní číslo, a systém vám hned odpoví, kde je problém.

Prodáváte zařízení na splátky?

Ano. Požadavek na nákup na splátky je potřeba říci předem, abychom stihli nachystat příslušné dokumenty. Částka za zařízení je pak rozložena do dvou nebo čtyř splátek, s konečným navýšením ceny o 10 nebo 20 procent. 

Jak nastavit počítač, aby Internet fungoval...

Váš počítač (router) nastaví náš technik zdarma, v závěrečné fázi instalace. Pokud si ho přesto chcete nastavit sami (např. po reinstalaci apod.), zavolejte nám nebo napište.

Jak nastavit poštovní program (emaily) ...

Podrobné návody pro nejpoužívanější programy najdete zde … jedná se o obecné návody (!), kde údaje vyplňované do jednotlivých polí se liší u každého uživatele.
Jediné, co mají všichni naši zákazníci společné, je SMTP server (odchozí pošta), kde je potřeba vyplnit hodnotu 10.128.80.20. Přímé odesílání emailů (technicky: port 25) je blokováno.

Jaká je rychlost připojení k Internetu, agregace, garance ...?

Rychlost připojení k Internetu závisí na zvoleném tarifu, vždy je udávána jako maximální, neboť v používaných frekvenčních pásmech z principu NELZE rychlost garantovat.
Pokud vám konkurence tvrdí, že v pásmu 2,4 nebo 5GHz vám bude rychlost garantovat, pak, slušně řečeno, neříkají pravdu.

Garance rychlosti – viz. odstavec výše. Dle našich statistik se rychlosti u klientů pohybují v 90% času na 80-90% maximální nasmlouvané rychlosti.
Garance dostupnosti – tzv. SLA: standartní hodnota je 95%. Vyšší je možno sjednat na přání, za příplatek. Maximální SLA je u bezdrátového připojení 98%, vyšší SLA je možno sjednat pouze u kabelového/optického připojení, nebo u přípojky ve vyšším frekvenčním pásmu než 5 GHz, tedy 10, 11, 60 a 80 GHz apod.

Mohu si zařízení namontovat sám? (tzv. "samoinstalace")

Ano, my vám ho pouze nastavíme. Pokud koupíte zařízení od nás, dáme vám ho již nastavené.
Zákazník do administrace přijímacího zařízení nemá přístup z důvodu nutné garance dostupnosti, a monitoringu zařízení, z naší strany. Případný domácí WiFi router je pak již plně v režii klienta.
K montáži může být potřeba křížový šroubovák střední velikosti, a stranové klíče velikosti 10 a 13 nebo 17.

Musím zařízení koupit od vás?

Nemusíte. Nicméně rádi vám poradíme s výběrem, vyhnete se tak nepříjemnostem se zařízením, které sice v obchodě stálo o 200,- korun méně než námi doporučené, ale za měsíc by šlo na reklamaci.
Navíc, pokud koupíte zařízení u nás, dáme vám ho již nastavené.

Kde jsou k dispozici vzorové smlouvy?

Máte možnost přečíst si smlouvu o poskytování internetového připojení předem. Smlouva je tištěna na průpisných papírech, vyplňuje se až na místě, při podpisu. Zde najdete vzor smlouvy.
Dokumenty jsou ve formátu PDF. 

Jak rychlý Internet opravdu potřebujete?

Pokud se v různých “megabitech a megabajtech” moc nevyznáte, pročtěte si následující informace.
I jako laik snadno pochopíte, jakou rychlost svého internetového připojení byste měli zvolit, abyste byli spokojeni, a nemuseli platit zbytečně moc peněz.

Nejdříve je třeba říci, že dnešní nejvyšší nabídky velkých hráčů, např. UPC, Netbox, Telefonica O2 apod., využije pouze ten, kdo chce stahovat velké množství dat (typicky filmy nebo hudbu), a nechce čekat. Většinou jde pouze o čísla marketingová, tedy daný poskytovatel tuto vysokou rychlost garantuje pouze v rámci svojí vnitřní sítě, nicméně reálná rychlost “stahování” z internetu těchto čísel nedosahuje prostě proto, že druhá strana, od které k vám data “putují”, je vytížená natolik, že nedokáže obsloužit všechny požadavky zájemců na maximální rychlost.


Internet můžete bez jakýchkoli problémů používat i při nižších rychlostech, které nabízíme my.

Typ činnosti:

tarif Kabel 20

Kabel 50

Kabel 100

Načtení běžné webové stránky velikost 1 MB

1 vteřina

< 1 vteřina

< 1 vteřina

Stažení emailu s přílohou (fotografie, ...)
velikost 3 MB

2 vteřiny

1 vteřina

< 1 vteřina

Stažení MP3 písničky
velikost 5 MB

3 vteřiny

2 vteřiny

1 vteřina

Stažení filmu
velikost 700MB

5 minut

3 minuty

1 minuta

Stažení filmu na DVD
velikost 4 GB

půl hodiny

10 minut

5 minut

Hraní online her s extrémně nízkou odezvou

Sledování videa
na YouTube.com

Sledování videa na Facebooku, Tiktoku, streamy ...

Sledování živého vysílání České televize v nejvyšší kvalitě

Sledování televizního vysílání IP TV sledovaniTV.cz

Montáž internetu na splátky

Při závazku na minimálně 12 měsíců, s měsíčním plněním alespoň 300,- Kč vč. DPH,

Nabízíme kompletní montáž za dotovanou cenu 1500,- Kč na splátky.

Možnosti:

2 splátky: 1. splátka na místě, ve výši 60%, 2. splátka do cca 30 dnů, ve výši 50%. Navýšení 10%.


4 splátky: 1. splátka na místě, ve výši 60%, 2., 3. a 4. splátka vždy po cca 30 dnech, ve výši 20%. Navýšení 20%.


2. a další splátky jsou zákazníkovi vyúčtovávány v běžné měsíční fakturaci, společně s částkou za internet.

Montáž na splátky nelze použít u DSL přípojek.

Reprezentativní příklad RPSN, výpůjční a úrokovou sazbu, celkovou výši spotřebitelského úvěru, výši splátek, celkovou sumu splatnou spotřebitelem a dobu trvání spotřebitelského úvěru sdělujeme při osobním jednání, vždy na základě konkrétní situace.